Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
10188
rok szkolny
2012/2013

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Aksjologia w kreacji wizerunku polskiego polityka, czyli co o wartościach i wartościwaniu mają nam do powiedzenia rywale polityczni toczący bój na słowa na polskiej scenie politycznej

Niniejszy referat poświęciłam zagadnieniu wartościowania w języku jako narzędzia budowania wizerunku polityka w mediach. Powoływanie się na wartości, czy też wartościowanie zjawisk, stanów, obiektów stanowi nieodłączny element współczesnej perswazji politycznej.

Co więcej, temat wizerunku polityka został zrealizowany podczas zajęć ze studentami anglistyki. Wnioski i spostrzeżenia moje, jak i studentów, zawarłam w części empirycznej tegoż artykułu. Głównym celem naszych rozważań była ocena wizerunku polityka w kontekście wartości, do których się odwołują w swoich wystąpieniach medialnych jak i sposobów wartościowania. Wraz ze studentami przyjrzeliśmy się wystąpieniom czterech polityków reprezentujących różne ugrupowania i poglądy polityczne. Byli wśród nich Donald Tusk oraz Jarosław Kaczyński w trakcie debaty telewizyjnej przed ostatnimi wyborami do parlamentu. Przyjrzeliśmy się wystąpieniu posłanki Joanny Senyszyn podczas konwencji SLD oraz Aleksandrowi Kwaśniewskiemu wygłaszającemu przemówienie również podczas jednej z konwencji SLD. Wybór tych osób zależał w dużej mierze od tego, iż są to politycy dobrze znani polskiemu społeczeństwu, różniący się poglądami, ale także, a może i przede wszystkim, są to osoby z dość odmiennym stosunkiem do koncepcji wizerunku polityka w mediach. W trakcie analizy wystąpień wyodrębniliśmy wartości, na które powoływali się ci politycy, szukaliśmy systemowych wyznaczników wartościowania oraz zastanawialiśmy się nad ogólnym wrażeniem, jakie politycy wywierają na odbiorcach. Należy podkreślić, iż budowanie wizerunku medialnego ma ścisły związek z perswazją, a ta z kolei z wartościowaniem.

(...)


REKLAMA

Pełna publikacja dostępna bezpośrednio ze stron serwisu:

otwórz (PDF)
lub prawym przyciskiem myszy: Zapisz element docelowy jako...
Do odczytu dokumentu konieczny jest np. program Adobe Reader

Magdalena Grabowska
Uniwersytet Gdański


Zaświadczenie online



numer online: 161 gości

reklama

Księgarnia HELION poleca: