Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
10219
rok szkolny
2012/2013

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Kampania społeczna "Świadomie wybieram przyszłość" zakończona

Przeszło 220 tysięcy uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski zostało zaangażowanych w świadome podejmowanie decyzji zawodowych z pomocą kwestionariuszy dostępnych na portalu doradztwa zawodowego KluczDoKariery.pl


REKLAMA

Od 1 czerwca 2012 do 28 lutego 2013 r. trwała ogólnopolska kampania, dzięki której młodzież mogła sprawdzić, jakie posiada preferencje i predyspozycje zawodowe, aby w momencie wyboru dalszej ścieżki kariery kierować się nie tylko swoimi upodobaniami, ale i zdolnościami. W szkole coraz częściej mówi się o ważności takich decyzji. O ich wpływie nie tylko na przyszłość uczniów, ale i całej gospodarki.

Dzięki uczestnictwu w kampanii uczniowie poznali, który z sześciu typów osobowości zawodowej, zaprezentowanych przez Johna Hollanda posiadają. W wyniku otrzymali informację czy mają: usposobienie realistyczne - reprezentowane przez osoby, które lubią poprzez działanie rozwiązywać różne problemy; usposobienie badawcze - który dąży do zrozumienia otaczającego świata, poszukuje prawdy analizując rzeczy, zjawiska, uczucia i myśli; usposobienie artystyczne - które cechuje zamiłowanie do sztuk pięknych, muzyki, literatury, są to osoby, które lubią tworzyć nowe rzeczy, rozwijać koncepcje i pomysły; usposobienie społeczne - reprezentowane przez ludzi, dla których ważny jest kontakt międzyludzki, lubią pomagać, doradzać, wyjaśniać czy opiekować się innymi; usposobienie przedsiębiorcze - które chce mieć władzę, pieniądze, wpływać na innych, kierować, przewodzić, przekonywać innych do celów organizacyjnych lub osiągnięć ekonomicznych; usposobienie konwencjonalne - lubiące zajęcia i zawody z danymi, ich porządkowaniem i strukturalizowaniem.

Każda z predyspozycji pozwala określić, w jakim stopniu konkretny zawód odpowiada danej osobie i czy nadaje się ona do środowiska pracy, w którym zawód jest wykonywany. Dzięki temu takie dopasowanie może umożliwiać pracownikowi pełną samorealizację i zgodność postrzegania samego siebie z podejmowanymi rolami zawodowymi.

"Wierzymy, że uświadamianie młodzieży ich możliwości i umiejętności zawodowych jest kluczem do sukcesu w ich karierze zawodowej. Chcemy przez to wpływać na gospodarkę Polski i poziom bezrobocia, w szczególności w grupie osób młodych" - podkreśla Rafał Żmuda, właściciel KluczDoKariery.pl

Kampania wzbudziła w uczniach zainteresowanie swoją przyszłością zawodową oraz dostarczyła im wiedzy na temat doradztwa zawodowego. Dzięki uzupełnieniu kwestionariusza obszarów i kompetencji zawodowych zwrócili oni uwagę na swoje preferencje i predyspozycje zawodowe. Wynik ten powinien być doskonałą bazą informacyjną, który doprecyzowany podczas spotkania z doradcą zawodowym określi kierunek rozwoju zawodowego badanej osoby.

"Kampania docelowo była zaplanowana na okres od 1 czerwca do 31 grudnia 2012, jednak ze względu na częste prośby nauczycieli oraz doradców zawodowych szkół uczestniczących w kampanii zdecydowaliśmy się przedłużyć ją aż o dwa miesiące - do 28 lutego 2013. Bardzo nas ucieszyło tak spore zainteresowanie inicjatywą i chęć współpracy zarówno ze strony kadry pedagogicznej jak i samych uczniów" - informuje Rafał Żmuda.

Do kampanii zgłosiły się szkoły ze wszystkich województw, jednak największą aktywnością wykazały się szkoły z śląskiego, mazowieckiego, Podkarpacia i Małopolski.

Dodatkowo, aby uatrakcyjnić kampanię został zorganizowany konkurs, którego celem było zwiększenie zaangażowania uczniów w wypełnianie testów. Szkoły rywalizowały o specjalnie dedykowane dla nich certyfikaty za udział w kampanii i nagrody rzeczowe sponsorowane przez portal KluczDoKariery.pl oraz wydawnictwo Samo Sedno. Choć wszystkie szkoły bardzo się starały, aby jak najdokładniej uczniowie wypełniali testy to zgodnie z regulaminem konkursu tylko pięć z nich zostało wyróżnione:

1. Zespół Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu
2. Zespół Szkół Technicznych im. Stanisława Staszica w Rybniku
3. Zespół Szkół Rolniczych w Brodnicy
4. Liceum Ogólnokształcące im. gen. Władysława Andersa w Lesku
5. Liceum Ogólnokształcące nr I we Wrocławiu

To była już druga edycja kampanii społecznej Świadomie wybieram przyszłość. Pierwsza akcja - pilotażowa odbyła się z udziałem szkół z województwa Podkarpackiego i cieszyła się dużym uznaniem przez placówki w niej uczestniczące. Druga odsłona kampanii - ogólnopolska została zainicjowana poprzez pozytywne opinie na temat pierwszej. Edycja ogólnopolska może poszczycić się także bardzo pozytywnym odbiorem i realizacją, a także sporym zaangażowaniem zarówno dyrektorów szkół, nauczycieli, doradców zawodowych jak i samych uczniów.

Głównym partnerem kampanii jest firma Postivo.pl. Informacje na temat kampanii znajdują się na stronie www.wybieram.KluczDoKariery.pl.

redakcja


Zaświadczenie online



numer online: 130 gości

reklama