Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
1028
rok szkolny
2004/2005

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Plan pracy kółka informatycznego dla klas I-III

Plan pracy kółka informatycznego dla klas I-III przy Szkole Podstawowej nr 67 z Oddziałami Integracyjnymi w Katowicach

Znaczenie technologii informacyjnej w wychowaniu dziecka

Technologia informacyjna ma silny wpływ na funkcjonowanie współczesnej szkoły, dostarcza bowiem pomocy do intelektualnej działalności dziecka. Nowoczesna szkoła ma za zadanie przygotować uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, w którym informacja i związana z nią technologia, będzie podstawowym środkiem, niezbędnym w życiu każdego młodego człowieka. Nauczyciele coraz częściej widzą potrzebę wykorzystania komputera jako pomocy dydaktycznej w kształceniu zintegrowanym, bardzo często wykorzystują go również do wspomagania pracy z dzieckiem upośledzonym.

Z codziennością dziecka szczególnie związane są mass media, a szczególności programy i gry komputerowe. Komputery stają się integralną częścią życia domowego, najpopularniejszym środkiem informacji, wiedzy, rozrywki i uczestnictwa w kulturze. Towarzyszy dziecku w dni powszednie i świąteczne, wypełniając czas różnych zajęć, zabaw i przyjemności.

Dzieci korzystają z komputera dla spędzenia czasu, ucieczki od nurtujących je problemów, z chęci doznań przeżyć emocjonalnych oraz z chęci poznania nowych, tajemniczych światów.

Komputer rozwija samodzielność dzieci i kształtuje u nich postawę poszukującą, twórczą, co w przypadku oddziaływań za pomocą innych środków dydaktycznych jest niezwykle trudne. Komputer niesie za sobą zarówno szanse, jak i zagrożenia. W dużej mierze od nas pedagogów zależy, czy przyjmiemy jego dobrodziejstwa, czy będziemy borykać się z mnóstwem zagrożeń społecznych i wychowawczych.

Plan edukacji informatycznej został przygotowany specjalnie z myślą o pierwszym etapie kształcenia. Znajdują się w nim treści przeznaczone dla uczniów klas 1-3. Ważną cecha programu jest taki dobór zawartych w nim treści, aby mogli korzystać z niego również uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Realizacja programu umożliwia uczniom opanowanie podstawowych umiejętności i kompetencji w zakresie posługiwania się komputerem, oraz do umiejętności korzystania z różnych źródeł i sposobów zdobywania informacji, w tym z ogólnoświatowej sieci Internetu.

Proponowane treści informatyczne i sposób ich realizacji są dostosowane do możliwości percepcyjnych dzieci. Sprzyja temu odpowiedni dobór metod kształcenia uwzględniający m.in. zdobywanie wiedzy przez zabawę oraz indywidualizacje nauczania.

(...)


REKLAMA

Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.

Aby pobrać daną publikację wpisz jej numer:
i naciśnij > > >

UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.

mgr Agnieszka Maroszek-Skrzydło
mgr Agnieszka Nowińska
Szkoła Podstawowa nr 67 w Katowicach


Zaświadczenie online



numer online: 171 gości

reklama