Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
105
rok szkolny
2002/2003

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Miss szkoły

WYBORY MISS I MISTERA SZKOŁY
(scenariusz imprezy przeprowadzonej z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu lekkim)

Cele ogólne

  • zaspokajanie kontaktów międzyludzkich,
  • kształtowanie umiejętności pozytywnej rywalizacji,
  • terapia poprzez zabawę, ruch, taniec, muzykę.

    Cele szczegółowe

  • właściwe zachowanie się podczas zabawy,
  • używanie zwrotów grzecznościowych,
  • wyzwalanie aktywności oraz inwencji twórczej,

    Cele operacyjne

  • uczeń potrafi zachować się podczas imprezy,
  • uczeń ćwiczy koordynacje wzrokowo-ruchową podczas udziału w konkursach
  • uczeń koryguje pewne wady wymowy, postawy.

    Struktura imprezy: W imprezie bierze udział 5 dziewczynek i 5 chłopców ze szkoły podstawowej - kandydaci na MISS MISTERA i pozostali uczniowie całej szkoły wraz z nauczycielami i opiekunami - jako publiczność.
    Czas trwania imprezy około 2 godzin.

    Metoda: twórcza, działaniowa, aktywizująca.

    Forma zajęć: działanie indywidualne, grupowe i zbiorowe.

    Miejsce: Sala gimnastyczna.

    Praca nauczyciela przy organizowaniu imprezy:

  • opracowanie scenariusza imprezy,
  • przygotowanie oprawy imprezy: dekoracja sali, kotyliony, korony, szarfy, stroje, muzyka, pytania, nagrody.
  • przygotowanie wraz z nauczycielem wych. fizycznego choreografii poruszania się, układów tanecznych (taniec z hula - hop i polonez).
  • prowadzenie imprezy i wspólne zabawa z uczniami.

    Przebieg imprezy:
    1. Przywitanie gości i publiczności.
    2. Wybór Jury (p. Dyrektor, nauczyciel i przedstawiciel uczniów)
    3. Wejście i prezentacja kandydatów w strojach sportowych.
    4. Krótkie prezentacje przez mikrofon - kilka słów o sobie.
    5. Wykonanie przez uczniów układu tanecznego z hula- hop do muzyki "Smerfne hity"
    6. Występ grupy dziewcząt z gimnazjum - taniec ze wstążkami ( w tym czasie kandydaci i kandydatki przebierają się w stroje wieczorowe)
    7. Wejście uczestników konkursu w strojach wieczorowych.
    8. Mini test- każdy uczestnik konkursu losuje pytanie i odpowiada na nie (pytania są związane z tematem "co wiem o mojej szkole?")
    9. Prezentacja umiejętności tanecznych - uczniowie w strojach wieczorowych tańczą poloneza.
    10. Narada sędziowska - ocenianie strojów, wyglądu, poczucie humoru, jakości prezentacji. Publiczność głosuje oddzielnie, na rozdanych wcześniej kartkach wpisuje swój typ na Miss i Mistera Publiczności.
    11. Ogłoszenie wyników:

  • Miss i Mistera Publiczności
  • Miss i Mistera Szkoły oraz Wice Miss i Wice Mistera Szkoły
    12. Moment dekoracji (korony i szarfy)- dokonywany przez dyrekcję szkoły oraz wręczenie nagród , których sponsorem jest Restauracja McDonald's.
    13. Zakończenie imprezy i podziękowanie wszystkim, którzy wzięli w niej udział i pomogli ją zorganizować.

    Komentarz
    Impreza została zaplanowana jako jeden z elementów Tygodnia Kultury Uczniowskiej dla uczniów Zespołu Szkół Specjalnych w Łomży. Odbyła się w lutym 2002 roku. Biorąc udział w tej imprezie uczniowie przeżyli wiele przyjemnych i zabawnych chwil, poznali nowe możliwości prezentacji swojej osoby.
    Pamiątkami i dokumentami imprezy są: scenariusz, film, zdjęcia i wpis w naszej kronice.

    Małgorzata Łopińska
    Zespół Szkół Specjalnych w Łomży


  • Zaświadczenie online



    numer online: 29 gości

    reklama