Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
10526
rok szkolny
2012/2013

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Biopsychiczne przyczyny trudności w czytaniu

Kiedy dziecko przychodzi do szkoły po raz pierwszy, ma ono już swoją "przeszłość", jest już pod wieloma względami tak lub inaczej ukształtowane. Od ukształtowania tego zależeć będą w poważnym stopniu jego postępy w nauce.

Mówiąc o biopsychicznych przyczynach niepowodzeń szkolnych Cz. Kupisiewicz ma na myśli zarówno zadatki wrodzone jak i warunki sprzyjające lub hamujące prawidłowy rozwój tych zadatków. Innymi słowy przyczyny biopsychiczne można nazwać mianem "przyczyn tkwiących w samym dziecku".

Biopsychiczne przyczyny braku postępów w nauce uczniów już od wielu lat są przedmiotem badań naukowych w różnych krajach. Badania te zmierzały do ustalenia zależności pomiędzy poziomem rozwoju umysłowego dzieci a ich powodzeniem czy niepowodzeniem w nauce. Badano też korelację pomiędzy poziomem inteligencji uczniów a warunkami ich życia w środowisku rodzinnym, szkolnym, lokalnym i okolicznym. Założenia te nie dotyczą zmian patologicznych, niedorozwoju umysłowego, wynikającego z zaburzonego rozwoju ciąży czy uszkodzenia układu nerwowego dziecka wskutek choroby.

(...)


REKLAMA

Pełna publikacja dostępna bezpośrednio ze stron serwisu:

otwórz (PDF)
lub prawym przyciskiem myszy: Zapisz element docelowy jako...
Do odczytu dokumentu konieczny jest np. program Adobe Reader

Donata Żmuda
Szkoła Podstawowa Nr 2
w Tomaszowie Lubelskim


Zaświadczenie online



numer online: 111 gości

reklama

Księgarnia HELION poleca: