Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
11046
rok szkolny
2013/2014

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Portale społecznościowe w życiu młodzieży szkolnej

Jeszcze kilka lat temu sądzono, że media społecznościowe - to przede wszystkim rozrywka, a serwisy społecznościowe są jeszcze jednymi, po komunikatorach narzędziami porozumiewania się młodzieży. Pojawia się jednak nowy trend w coraz bardziej zinformatyzowanym społeczeństwie i coraz więcej instytucji, firm, organizacji prowadzi chociażby blogi i zakłada konta i własne profile, wykorzystując takie serwisy, jak np. Facebook. Ten chyba najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy zrzesza juz ponad 1,1 mld użytkowników. Dlatego obecnie portale społecznościowe należy traktować nie w kategorii tylko rozrywki, ale również jako narzędzie marketingowe, czy chociażby edukacyjne. Zwłaszcza ta ostatnia możliwość daje pole do popisu, aby wykorzystać aktywność młodych ludzi i stwarza możliwości wyjścia z życiem szkoły poza jej mury.

W maju i lipcu 2011 roku CBOS przeprowadził badania, według których 58% internautów posiadało konto na którymś z portali społecznościowych. Wykorzystując internetowe serwisy społecznościowe "spotykają się" się ludzie o podobnych pasjach, zainteresowaniach i wymaganiach życiowych, jak również nietypowych zachowaniach społecznych i wizerunkach. Portale takie stały się jedną z łatwo rozpoznawalnych cech obecnych czasów. Wiele osób nie może wyobrazić sobie bez nich życia, które nabiera swoistego stylu. W jednym miesiącu strony serwisów społecznościowych odwiedzają setki milionów internautów z całego świata, a w Polsce liczba użytkowników najpopularniejszego z nich, czyli Facebooka, wynosi ponad 7 milionów.

Mimo wielkiej dynamiki rozwoju zjawisko mediów społecznościowych zyskało na popularności w Polsce dopiero w ostatnich trzech, czterech latach. Opracowania naukowe, które traktują o mediach społecznościowych, stanowią na razie fragmenty szerszych publikacji naukowych, dotyczących marketingu internetowego i Internetu. Dlatego też w niniejszej pracy zostały wykorzystane także dokumenty w formie i stylu poradnikowym, które traktują o wykorzystywaniu mediów społecznościowych w różnych dziedzinach życia, zarówno w sferze zawodowej, społecznej, jak i prywatnej.

(...)


REKLAMA

Pełna publikacja dostępna bezpoœrednio ze stron serwisu:

otwórz (PDF)
lub prawym przyciskiem myszy: Zapisz element docelowy jako...
Do odczytu dokumentu konieczny jest np. program Adobe Reader

Dariusz Doniecki


Zaświadczenie online Certyfikat publikacji



numer online: 171 gości

reklama

Księgarnia HELION poleca: