Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Program własny "Muzyka i ruch"
Muzyka to przecież pełen wyrazu i znaczenia ruch. Ruch z kolei antycypuje wszelkie możliwe kontakty z muzyką. W związku z tym najciekawszą formą wychowania muzycznego w przedszkolu są zajęcia i zabawy muzyczno-ruchowe. Są one w stanie pochłonąć każdy ładunek energii dziecka i optymalnie wykorzystać potrzebę jego wyżycia się, potrzebę aktywności. Umożliwiają również realizację wszelkiej problematyki muzycznej, a jednocześnie dają dzieciom najwięcej radości i satysfakcji. Głównym ich celem jest kształcenie koordynacji słuchowo-ruchowej, która jest podstawą muzykalności i wykonawstwa muzycznego, kształceniem estetycznego wyrazu ruchowego, rozwijaniem sprawności fizycznej, ogólnej kultury ruchu i zachowania się.
To wyjątkowe znaczenie zajęć i zabaw muzyczno-ruchowych jest dostatecznym powodem zajęcia się nimi. Nic dziwnego, że pierwsi zwrócili na nie uwagę teoretycy i praktycy wychowania, i że odtąd stale stanowi ona przedmiot ich zainteresowania. Zainteresowania te mają zdecydowanie określony społeczny charakter.
REKLAMA
(...)
Pełna publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:
Lucyna Sobków