Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
113
rok szkolny
2002/2003

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Święto pieczonego ziemniaka

Scenariusz imprezy klasowej

Cele:
- uczeń rozpoznaje gatunki drzew
- uczeń potrafi miarką centymetrową mierzyć obwody drzew, porównywać je i obliczać różnice
- uczeń umie współdziałać w zespole
- uczeń rozwija swoją sprawność fizyczną uczeń przestrzega zasad gier i zabaw

Miejsce:
- przydomowy ogród jednego z uczniów

Pomoce:
- ziemniaki, łyżki, nożyki do obierania ziemniaków, warzywa, owoce, chustka, worki po ziemniakach.

Przebieg:
1. Spotkanie przed szkołą.
2. Wspólne przejście na miejsce imprezy.
3. Rozpalenie wcześniej przygotowanego ogniska.
4. Śpiewy i tańce wkoło ogniska.
5. Pieczenie kiełbasek.
6. Włożenie do przygasającego ogniska ziemniaków - pieczenie ziemniaków.
7. Konkursy i zabawy.
- Rozpoznawanie gatunków drzew po liściach.
- Rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłu smaku ( wśród nich są ziemniaki). Grupa dzieci ma zawiązane oczy i po smaku odgadują nazwę owocu lub warzywa.
- Szukanie najgrubszych pni drzew znajdujących się w ogrodzie, mierzenie ich obwodów miarką centymetrową i porównywanie różnic.
- Konkurs - " Obierkowy wąż". Dzieci obierają ziemniaki w taki sposób, aby powstała jedna długa obierka. Wygrywa ten zawodnik, którego obierka jest najdłuższa.
- Zorganizowanie slalomu ziemniaczanego. Dzieci dzielimy na dwie grupy. Na trasie 15 m. tworzymy przeszkody z rozsypanych ziemniaków. Dzieci biegnąc omijają kolejne przeszkody. Wygrywa ta grupa, w której wszystkie dzieci przybiegną na metę. Następnie bieg urozmaicamy przenoszeniem ziemniaka na łyżce trzymanej w wyprostowanej ręce itp.
- Biegi w workach.
- Przeciąganie liny.
8. Jedzenie upieczonych ziemniaków.
9. Zabawy ze śpiewem przy ognisku ( " Labada", " Listonosz", " Ugi - bugi" itp.)
10. Zasypanie ogniska piaskiem i wymarsz do szkoły.

POWITANIE WIOSNY

(Impreza klas I - III)

SCENARIUSZ

Cele:
- integracja klas I - III - rozwijanie umiejętności wspólnej zabawy w dużej grupie rówieśniczej
- poznawanie obrzędów ludowych związanych z witaniem wiosny
- wyrabianie spostrzegawczości i uwagi ( oznaki nadchodzącej wiosny w przyrodzie)
- kształcenie umiejętności tworzenia rymowanych tekstów

Uczestnicy:
- uczniowie klas I - III wraz z wychowawcami

Miejsce:
- pole

Pomoce:
- słomiane kukły, gaik

Przebieg:

1. Zbiórka przed szkołą i wymarsz na pole.
Dzieci maszerują parami. Każda klasa niesie przygotowane przez siebie kukły - marzanny. Na końcu pochodu idą dzieci niosące gaik - symbol wiosny.
2. Przybycie na pole.
3. Palenie kukieł na wcześniej przygotowanym ognisku.
Dzieci wznoszą przećwiczone wcześniej okrzyki, którymi żegnają marzannę i zimę:
- "Marzanno, marzanno, ty zimowa panno - ustąp miejsca wiośnie! Zmykaj gdzie pieprz rośnie!"
- "Marzanno, marzanno ciebie pożegnamy - wiosnę powitamy!"
- "Zgiń, przepadnij zimo i nie wracaj do nas! Na przyjęcie wiosny otwórzmy ramiona!"
4. Chętne dzieci prezentują własne wiersze - rymowanki, którymi można pożegnać zimę i przywitać wiosnę. Wszyscy nagradzani są brawami. Dzieci przedstawiają swoje propozycje o tematyce wiosennej.
5. Wspólne śpiewanie piosenek, których dzieci uczyły się w klasie z kasety magnetofonowej " Kalendarz muzyczny" ("Marzec", "Kasza marcowa", "Wkrótce wiosna").
6. Powrót do szkoły.
Teraz na czele pochodu idą dzieci niosące gaik. Wszyscy zwracają uwagę na oznaki nadchodzącej wiosny w przyrodzie.

Mirosława Oniszk
Szkoła Podstawowa nr 3 w Ostrowie Maz.


Zaświadczenie online



numer online: 37 gości

reklama