Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
12240
rok szkolny
2015/2016

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Opis i analiza przypadku rozpoznawania i rozwiązywania trudności szkolnych i wychowawczych dziecka z zespołem Aspergera oraz niepełnosprawnością ruchową

Opisywany przypadek dotyczy uczennicy klasy IV, która cierpi na poważne schorzenie zwane zespołem Aspergera. Dziewczynka ma również stwierdzoną niepełnosprawność ruchową. Szczególną trudność sprawia jej utrzymanie narzędzia piszącego w dłoni, stąd konieczna jest stała pomoc nauczyciela wspomagającego. Uczennica często wypowiada się na głos na tematy nie związane z treścią lekcji, łatwo się zniechęca oraz szybko się męczy dłuższymi zadaniami, np. czytaniem tekstu, słuchaniem nagrań audio czy pisaniem testów. W rezultacie odmawia wykonywania zadań, które według niej są trudne, złości się i wstaje z ławki, aby opuścić klasę. Lubi język angielski i nie ma problemu z zapamiętaniem podstawowego słownictwa, choć nie zawsze ma ochotę na ustne wypowiedzi. Dziewczynka jest akceptowana przez inne dzieci, które chętnie służą pomocą, są dla niej wyrozumiałe i cierpliwie znoszą jej odmienne zachowania.


REKLAMA

Pełna publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:

pobierz (ZIP)
Program do kompresji dostępny w Pomocy

Agnieszka Kuliga


Zaświadczenie online



numer online: 224 gości

reklama