Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Savoire-Vivre młodego wykonawcy estradowego i świadomego odbiorcy kultury
Przez ponad 30 lat mojej pracy nauczyciela gry na fortepianie jak i akompaniatora, zaobserwowałam na różnego rodzaju występach, popisach, koncertach brak umiejętności właściwego zachowania się dzieci na estradzie, zarówno wtedy kiedy występują w roli wykonawcy jak i na widowni, gdy występują w roli słuchacza koncertu.
Zadaniem pedagoga jest nie tylko nauczanie ale i wychowywanie poprzez ukształtowanie odpowiednich nawyków zachowania tj. prezentowanie się na estradzie, bycie świadomym odbiorcą kultury.
REKLAMA
Wprowadzenie programu "Savoir-Vivre młodego wykonawcy estradowego i świadomego odbiorcy kultury" zrealizowało również kolejny bardzo ważny cel - stało się pomocą dydaktyczną dla innych nauczycieli, aby korzystając z tego opracowania mogli mieć wsparcie w realizacji zapisów podstawy programowej określonej w rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Wprowadzenie tego programu może odbyć się poprzez przeprowadzenie prelekcji wraz z pokazem "mody" obowiązującej estradowych wykonawców i pożądanych zachowań wykonawcy oraz słuchacza.
Publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:
Joanna Cyperling