Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
1859
rok szkolny
2005/2006

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Budowa i rozwój grupy

Opracowanie "Budowa i rozwój grupy" zawiera propozycje ośmiu spotkań dla grupy. Każde spotkanie ma odrębny temat:

Spotkanie pierwsze: Nazywam się Bond. James Bond. A ty?
To spotkanie ma na celu wzajemne poznanie się członków grupy. Znajdziesz tu propozycje zabaw i ćwiczeń dla grupy, której członkowie się nie znają.

Spotkanie drugie: Chcę ci powiedzieć, że lubię lody waniliowe...
Poprzez proponowane tutaj zabawy i ćwiczenia członkowie grupy mają szansę lepiej się poznać: poznać swoje zainteresowania, niektóre cechy charakteru.

Spotkanie trzecie: Mam ciemne oczy, jasne włosy; umiem słuchać i pięknie śpiewać. Jestem niepowtarzalny!
Każdy jest inny, ma inne zainteresowania, umiejętności, cechy. Dzięki zabawom i ćwiczeniom na tym spotkaniu możemy uświadomić członkom grupy ich niepowtarzalność i podkreślać ich indywidualność.

Spotkanie czwarte: Słuchaj uważnie! Przecież mówiłem, że nie lubię horrorów!
To spotkanie ma na celu uświadomić każdemu, jak ważne jest to, by jasno i zrozumiale wypowiadać swoje prośby, opinie; jak ważną jest w kontaktach międzyludzkich umiejętność słuchania innych (komunikacja werbalna).

Spotkanie piąte: Spójrz na mnie - popatrz, co do ciebie mówię.
Ważną rolę w komunikacji międzyludzkiej odgrywa także mowa ciała - aż 65% informacji przekazujemy za jej pomocą. Poprzez zabawy i ćwiczenia chcemy pokazać uczestnikom spotkania, jak przekazywać i odczytywać te niewerbalne informacje.

Spotkanie szóste: Powiedziałem Nie, a u mnie Nie znaczy po prostu Nie.
Aby zachować równowagę psychiczną, każdy powinien umieć wyrażać swoje prośby, pragnienia; powinien też umieć odpowiadać na prośby innych - w tym odmawiać robienia czegoś, na co nie ma się ochoty tak, by nie ranić innych. Na tym spotkaniu poćwiczymy tzw. zachowania asertywne.

Spotkanie siódme: Gdyby nie stres, na pewno wypadłbym lepiej...
Życie codzienne staje się coraz trudniejsze: stawia się nam coraz wyższe wymagania, żyjemy w ciągłym pośpiechu. O tym, jak redukować stres, jak sobie z nim radzić i jak myśleć o sobie pozytywnie - o tym na tym spotkaniu.

Spotkanie ósme: Mogę przebudowywać lub samemu budować. Mogę tworzyć!
Dzięki zabawom i ćwiczeniom proponowanym na tym spotkaniu możemy rozwijać szeroko rozumianą twórczość uczestników spotkania. To, co się samemu wymyśli, stworzy - pamięta się lepiej i daje większą satysfakcję.

Wszystkie zabawy i ćwiczenia zostały przygotowane dla grupy 24 osób. W przypadku innej liczby osób zalecam potrzebne modyfikacje. Zachęcam także do dokonywania wszelkich innych modyfikacji zarówno ćwiczeń i zabaw, jak i ich kolejności. Każdą z propozycji można także wykorzystać odrębnie na lekcji czy innego rodzaju spotkaniu.

Życzę, przede wszystkim, miłej i wspaniałej zabawy w pracy z grupą, jak i w pracy z samym sobą. Niech każde spotkanie przyniesie wiele satysfakcji, śmiechu i radości. A poprzez to - polepszy pracę grupy, zachęci do refleksji i wyciągnięcia budujących wniosków. Bowiem: "Spostrzegawczość i umiejętność wnioskowania są podstawą wszelkiej wiedzy" (R.Baden-Powell).


REKLAMA

Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.

Aby pobrać daną publikację wpisz jej numer:
i naciśnij > > >

UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.

mgr Sylwia Krause
Szkoła Podstawowa nr 4 w Radlinie


Zaświadczenie online Certyfikat publikacji



numer online: 63 gości

reklama

Księgarnia HELION poleca: