Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
196
rok szkolny
2002/2003

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Postawy rodziców wobec własnych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym oraz w stopniu lekkim ze sprzężeniami

W opracowaniu tym, podjęliśmy się przedstawienia i omówienia różnego typu postaw rodziców wobec własnych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i lekkim ze sprzężeniami.

W przypadku rodzin, które wychowują dziecko upośledzone umysłowo-postawy rodziców wobec dziecka kształtują się w specyficzny sposób.

Niezaprzeczalna jest istotna rola rodziny w wychowaniu dziecka, dlatego pragniemy dostarczyć informacji, które mogłyby pomóc rodzicom zrozumieć ich dziecko i właściwie ukierunkować ich podejście oraz stosunek do niego.

Postawy rodziców przejawiane wobec własnych dzieci upośledzonych umysłowo są bardzo ważnymi elementem procesu wychowania rewalidacyjnego. Rodzice mający dziecko "specjalnej troski" powinni budować swoją postawę wobec niego biorąc pod uwagę fakt, że w rozwoju dziecka upośledzonego występujące potrzeby są podobne do potrzeb dzieci w normie rozwojowej. Powinni, więc oni traktować swe dziecko podobnie jak jego zdrowych rówieśników.

Publikacja to będąca pracą badawczą zawiera opracowanie oraz ankiety

Praca dostępna na naszej płycie CD

mgr Arkadiusz Ciura, mgr Katarzyna Pajączek-Ciura
Zespół Szkół Zawodowych Specjalnych w Częstochowie


Zaświadczenie online



numer online: 151 gości

reklama