Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
2950
rok szkolny
2005/2006

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Wspieranie uzdolnień uczniów zdolnych i trudnych

Wprowadzenie

Nauczyciele często kojarzą ucznia zdolnego z pewnymi przyjętymi normami i schematami. Jeśli gołym okiem dostrzegamy na swojej lekcji takiego przebojowego ucznia, to go honorujemy. Tymczasem wiele dzieci przychodzi do szkoły ze zdolnościami głęboko ukrytymi, które domagają się wydobycia.
Każda czynność człowieka ma aspekt sprawnościowy. Przejawia się on dobitnie w spostrzeganych różnicach indywidualnych w szybkości uczenia się i rezultatach działania. Psychologia podjęła problematykę zdolności na początku XX wieku. Pod wpływem potrzeb szkolnictwa i przemysłu. Pierwszy istotny rezultat w tej dziedzinie to skala testów Bineta do pomiaru inteligencji i wieku umysłowego uczniów oraz testy przydatności zawodowej. Pierwszym ważkim osiągnięciem teoretycznym była stworzona przez C.Spearmana (1904) dwuczynnikowa teoria zdolności umysłowych oraz metoda analizy czynnikowej (czynniki sprawności działania podmiotu: 1.Podmiotowe, 2.Zewnętrzne, 3.Czynniki incydentalne, 4.Aktualna gotowość podmiotu do działań, 5.Mierzalna zewnętrznie sprawność działania podmiotu).

W dalszej części pracy omówiono:

  • Typy inteligencji i uzdolnień,
  • Uzdolnienia w naszej szkole,
  • Jak rozpoznawać talent i zdolności u dzieci,
  • Zachowania negatywne u dzieci,
  • Potrzeby dzieci,
  • Organizacja pracy,
  • Program dla dzieci zdolnych.


    REKLAMA

    Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.

    Aby pobrać daną publikację wpisz jej numer:
    i naciśnij > > >

    UWAGA:
    Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.

    s. Anna Wzięch
    Szkoła Podstawowa nr 6
    w Brzegu Dolnym


  • Zaświadczenie online



    numer online: 140 gości

    reklama