Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
2966
rok szkolny
2005/2006

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Rola i miejsce zabawy w nauczaniu dzieci upośledzonych umysłowo

Termin "zabawa" jest używany tak dowolnie, że jego rzeczywiste znaczenie może zostać z łatwością zgubione. Ściśle biorąc, zabawa oznacza każdą czynność wykonywaną dla przyjemności bez względu na końcowy jej rezultat. Przystępuje się do niej dowolnie, a nie pod wpływem siły zewnętrznej lub przymusu.

"Ci którzy studiowali mówią, że zabawa wychowuje. To porawda; ale to co jest w niej najpiękniejsze to coś innego: zabawa czyni mnie szczęśliwym. Pozwólcie mi się bawić."

Aktywność dziecka jest źródłem różnorodnych doświadczeń związanych z przedmiotami, ludźmi, własnymi przeżyciami i działaniami. Aktywność trwa przez całe życie, ale zmieniają się jej formy, intensywność i wewnętrzna struktura. Całe życie gromadzi się i organizuje doświadczenia indywidualne, wzbogacając aktywność i stwarzając podstawy do przekształceń w psychice. Ciekawość i działanie to dwa najważniejsze czynniki dziecięcej aktywności, jednak najważniejszym jest zabawa. Towarzyszy jej odczuwanie przyjemności oraz chęć działania i ciekawość.

(...)


REKLAMA

Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.

Aby pobrać daną publikację wpisz jej numer:
i naciśnij > > >

UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.


Radosława Janicka


Zaświadczenie online



numer online: 181 gości

reklama