Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
363
rok szkolny
2003/2004

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Hospitacja diagnozująca w praktyce

O hospitacji diagnozującej osiągnięcia uczniów mówi się coraz częściej. Zdajemy sobie sprawę, że ma to być forma lekcji przygotowanej oraz zaplanowanej pod kątem obserwacji umiejętności uczniowskich. Cały problem jaki pojawia się w przygotowaniu zajęć hospitacyjnych dotyka rozwiązań praktycznych.

Jak zaprezentować przed grupą gości obecnych na lekcji (nauczycieli, rodziców, dyrektora), że daną umiejętność opanowali wszyscy, większość czy zaledwie kilku uczniów?

Lekcja musi być poprowadzona tak, aby każdy obserwujący ją gość mógł zdiagnozować stopień opanowania umiejętności czy wiadomości uczniowskich - jest to zasadniczy cel lekcji. Dodatkowo zajęcia powinny być atrakcyjne, bogate w metody aktywizujące, by chociaż częściowo zaprezentować warsztat pracy nauczyciela.

Oto propozycja lekcji języka polskiego w kl.III gimnazjum przygotowana pod kątem hospitacji diagnozującej osiągnięcia ucznia. Na lekcji było obecnych 7 nauczycieli oraz dyrektor szkoły. Podczas omówienia zyskała ona bardzo przychylne opinie; nauczyciele zwrócili uwagę na dużą atrakcyjność proponowanych ćwiczeń, szybkie tempo pracy oraz łatwość diagnozowania osiągnięć uczniów.

(...)


REKLAMA

Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.

Aby pobrać daną publikację wpisz jej numer:
i naciśnij > > >

UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.

mgr Halina Winkler
Gimnazjum w Marklowicach


Zaświadczenie online



numer online: 145 gości

reklama