Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Program kółka plastycznego klas I-III
Istotą zajęć plastycznych jest stymulowanie procesów wyobraźni, twórczego myślenia i działania plastycznego oraz kształtowanie postawy twórczej percepcji i ekspresji artystycznej.
Ekspresja plastyczna dziecka to wyrażanie wewnętrznych przeżyć dziecka, jego myśli i uczuć i doznań w języku plastyki. Percepcji i ekspresji plastycznej dziecka nie należy rozpatrywać w izolacji. Zarówno w wytwarzaniu dzieł sztuki plastycznej przez dziecko, jak i w ich odbiorze procesy percepcji i ekspresji tworzą nierozdzielną całość. Rozwój tych procesów prowadzi do ukształtowania postawy twórczej, czyli umiejętności intelektualnego i emocjonalnego odbioru dzieł sztuki i wyrażania własnych stanów psychicznych w języku plastyki oraz poszukiwaniu i wyborze kryteriów oceny wartości estetycznej wytworu plastycznego. Tak rozumiana postawa twórczej percepcji i ekspresji jest składnikiem kultury plastycznej jednostki.
(...)
REKLAMA
Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.
UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.
|
Agnieszka Łapińska
Szkoła Podstawowa w Uhowie