Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
3902
rok szkolny
2006/2007

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

"Minimum fonetyczne" w procesie uczenia się i nauczania języka niemieckiego

Przyswajanie języka obcego to proces zmierzający do zdobycia kompetencji komunikacyjnej, czyli zdolności porozumiewania się językiem w każdej sytuacji życiowej.
Niezwykle ważnym czynnikiem budującym tą kompetencję jest poprawna wymowa, będąca gwarantem niezakłóconej komunikacji.
Aspekt fonetyczny bywa niestety często zaniedbywany na lekcjach języka niemieckiego. Kształcenie poprawnej wymowy nie stanowi części składowej lekcji, nie stawia się jej na równi z gramatyką czy leksyką.
(...)

Najczęściej podawanym powodem wykluczenia ćwiczeń fonetycznych z lekcji jest brak czasu i brak odpowiednich materiałów oraz przekonanie, że są one po prostu niepotrzebne.
Często jest to ten brak świadomości, że kształcenie wymowy wspomaga rozwój wszystkich sprawności językowych, a w efekcie umożliwia komunikację.
Dlatego też włączenie tzw. "minimum fonetycznego" w proces przyswajania języka, skierowany na komunikację w praktycznych sytuacjach życiowych wydaje się być tak istotne.
Minimum fonetyczne jest koncepcją, której nie można postawić granic ilościowych.
Stawia ono natomiast pewne wymagania wobec nauczyciela i ucznia.
Nauczyciel języka niemieckiego, który reprezentuje na lekcji native speakera powinien wykazywać wysoki stopień poprawności wymowy, posiadać właściwą intonację i mówić zgodnie z obowiązującymi normami.

(...)

Pełna publikacja...

Publikacja dostępna na naszej płycie CD
Płyta kompaktowa
serwisu Publikacje edukacyjne

Anna Nakonieczna
Gimnazjum nr 3 w Lublinie


Zaświadczenie online



numer online: 36 gości

reklama