Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
4379
rok szkolny
2006/2007

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Cykl konkursów ortograficznych dla klas II-III kształcenia zintegrowanego

Edukacja polonistyczna zajmuje centralne miejsce w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej. Wynika ono z roli języka w rozwoju umysłowym, funkcji komunikatywnej, w życiu społecznym oraz funkcji ogólnokulturalnej i wychowawczej. Celem edukacji polonistycznej jest kształtowanie umiejętności posługiwania sie językiem ojczystym w zakresie mówienia pisania i czytania.

Realizacja tego celu opiera się m.in. na ćwiczeniach gramatyczno-ortograficznych z elementami wiedzy o języku.

Nauka ortografii bywa zwykle żmudna i uczniowie jej nie lubią. Szkolne uczenie się języka ojczystego jest szczególnie połączone z wysiłkiem i własnym działaniem, gdyż efekty uczenia się języka nie są dostrzegalne od razu.

Aktywność własna jest tu jednym z warunków skutecznego uczenia się. Nauczyciel stwarzając sytuacje, w których uczniowie zdobywają wiadomości i umięjętności, kieruje jednocześnie ich aktywnością. Warto zatem organizować konkursy ortograficzne, aby zachęcić dzieci do systematycznej nauki zasad poprawnej pisowni oraz wzbudzić w nich aktywność i motywację.

Motywy odgrywają zasadniczą rolę w rozwoju osobowości. Stanowią główną siłę napędową do podejmowania działań i rozwoju własnej aktywności.

Wystarczającym motywem do podjęcia wysiłku może być sukces, jaki osiga dziecko w rozwiązywaniu problemów lub opanowaniu nowej umiejętności.

Sukces i radość z tym związana są dziecią niezmiennie potrzebne.

(...)

ilustracja

Publikacja dostępna na naszej płycie CD
Płyta kompaktowa
serwisu Publikacje edukacyjne

Danuta Busse
Krystyna Ryżek
Szkoła Podstawowa w Wieleniu


Zaświadczenie online



numer online: 141 gości

reklama