Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Uczniowskie wesołe dyktanda
(...)
Miałam plan, by moi uczniowie klasy szóstej napisali nietradycyjną pracę klasową. Postanowiłam więc połączyć wymyślenie historyjki i quasi-dyktanda. Sprawdzana była w ten sposób również umiejętność posługiwania się słownikiem ortograficznym.
Uczniowie mieli za zadanie ułożyć historyjkę, najlepiej zabawną, w której jak najwięcej wyrazów zaczynałoby się od liter rz-, ż-, ch-, h-, u- (ewentualnie zawierających takie litery).
Prace, uważam, były bardzo ciekawe, a niektóre z nich zamieszczam poniżej. Jednocześnie zachęcam do stosowania takiej zabawy!
Poniższe historyjki można z powodzeniem zastosować na lekcjach języka polskiego jako wesołe dyktanda. Uczniowie z pewnością wolą pisać takie śmieszne historyjki niż przydługie, nudne dyktanda.
(...)
REKLAMA
Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.
UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.
|
Ewa Baranowska
Szkoła Podstawowa nr 11 w Gliwicach