Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
5032
rok szkolny
2007/2008

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Czytelnictwo książek wśród młodzieży w szkole średniej

Dzisiejszą młodzież opatruje się takimi etykietkami, jak: "dzieci wolnego rynku", "pokolenie 2000", "pokolenie konsumentów", "konsumpcjoniści", "pokolenie frugo", "dzieci sukcesu", "dzieci sieci" (Internetu), "produkt reklamy", "cyberpokolenie". Jedne z tych określeń obejmują wszystkich młodych ludzi, inne dotyczą jedynie ich części.

Czym zatem wyróżnia się dzisiejsza młodzież? Naturalnie "nowoczesnością", mierzoną stopniem wykorzystania niedawnych jeszcze nowinek technicznych, które dla młodych ludzi stały się codziennością.

Podstawowa cechą odróżniającą "pokolenie2000" (obejmujące roczniki urodzone w latach 1975-1984) od "pokolenia 89" jest brak wspólnego przeżycia pokoleniowego, jakim dla niektórych był rok 1989. Dla pierwszego pokolenia dojrzewającego intelektualnie w nowym ustroju, wolność i niezależność polityczna jest czymś zastanym i oczywistym. Dla dzieci wolnego rynku znamienne wydaje się praktyczne nastawienie do życia oraz zupełna akceptacja zachodnich wzorców, polegająca na naśladownictwie i przyjmowaniu mód. Jest to pierwsza polska generacja aktywnych konsumentów, zdających sobie sprawę z potęgi reklamy i wartości kreowanego przez nią świata rzeczy markowych.

(...)

Pełna publikacja...


REKLAMA

Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.

Aby pobrać daną publikację wpisz jej numer:
i naciśnij > > >

UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.

Beata Grzybowska


Zaświadczenie online



numer online: 179 gości

reklama