Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Specyficzne trudności w nauce czytania i pisania
Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się potrzebują pomocy pedagogicznej w formie: zindywidualizowanego programu - dodatkowych ćwiczeń w zakresie treści programowych; zindywidualizowanego systemu wymagań i oceniania; metod nauczania dostosowanych do możliwości uczenia się tych dzieci, realizowanych przez specjalnie przygotowanych nauczycieli; odmiennych rozwiązań organizacyjnych. Ważne jest odnalezienie tych dzieci wśród rówieśników, udzielenie im właściwej pomocy medycznej, psychologicznej, pedagogicznej i objęcie ich pracą zespołu korekcyjno-kompensacyjnego, która ułatwi im odnalezienie się w grupie, zrozumienie siebie, swoich deficytów, braków i umiejętne pokonywanie trudności, by móc właściwie działać w późniejszym dorosłym już życiu.
(...)
Opracowanie omawia zagadnienia:
1. Terminologia - specyficzne trudności, diagnoza
2. Symptomy i przyczyny trudności
3. Zaburzenia analizatora wzrokowego i orientacji przestrzennej
4. Zaburzenia analizatora słuchowego
5. Zaburzenia analizatora kinestetyczno-ruchowego
6. Zaburzenia procesu lateralizacji.
Pełna publikacja...
REKLAMA
Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.
UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.
|
Teresa Melzer
Szkoła Podstawowa w Wilkasach