Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Kryterialne ocenianie w praktyce, czyli dylematy sprawdzającego egzamin próbny
Mimo, iż jestem zdecydowanym zwolennikiem tak zwanego "kryterialnego oceniania" prac uczniowskich, a przede wszystkim egzaminów o charakterze doniosłym, to jednak często zastanawiam się, czy możliwe jest aby było ono jednoznaczne i sprawiedliwe. Czy możliwe jest jednoznaczne i do końca precyzyjne sformułowanie kryteriów i schematu punktowania?
W listopadzie tego roku sprawdzałam z grupą nauczycieli mojej szkoły część matematyczno-przyrodniczą egzaminu próbnego. Wiele prac sprawiło nam sporo kłopotów, a schemat punktowania i przydział kryteriów oceniania niektórych zadań wzbudzał nawet kontrowersje.
(...)
Publikacja przedstawia problematykę oceniania trzech zadań arkusza egzaminacyjnego.
REKLAMA
Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.
UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.
|
Magdalena Kolasińska
Gimnazjum w Kielnie