Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
6022
rok szkolny
2008/2009

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Gry i zabawy w nauczaniu języków obcych

Nauczając od 12 lat języka niemieckiego w szkole zauważyłam i doświadczyłam, że uczniowie chętniej i w pełniejszy sposób uczestniczą w procesie dydaktycznym, gdy na lekcjach stosuje się gry i zabawy językowe. Dotyczy to przede wszystkim dzieci w młodszym wieku szkolnym, a więc uczniów szkoły podstawowej, w przypadku których jest to podstawowa i ulubiona przez nich forma nauczania, ale także gimnazjaliści chętnie uczą się poprzez gry i zabawy. Bawiąc się, uczeń zdobywa wiedzę poznając nowe treści w sposób naturalny, niewymuszony, swobodny i przyjemny. Wiele gier i zabaw zawiera elementy konkursu, gdzie rywalizacja i chęć wygrania stają się ważnym czynnikiem - motorem twórczego poznania i działania. Daje to pozytywny efekt dydaktyczny w postaci szybszego przyswajania treści językowych (słownictwa, struktur gramatycznych czy całych wypowiedzi), a w pewnych sytuacjach gra dydaktyczna może być nawet skuteczniejszą i efektywniejszą strategią nauczania niż strategie konwencjonalne. Lekcje stają się bowiem dla ucznia atrakcyjniejsze, proces przyswajania nowych treści mniej nudny, a współzawodnictwo wzmaga odpowiedzialność za poprawność wykonania zadania.

(...)

Pełna publikacja...


REKLAMA

Publikacja archiwalna do pobrania z serwera FTP.

Aby pobrać daną publikację wpisz jej numer:
i naciśnij > > >

UWAGA:
Numer ukazuje się w lewym górnym rogu okna danej publikacji.

Aneta Cieśliczka
Zespół Szkół Nr 8
w Tomaszowie Maz.


Zaświadczenie online



numer online: 139 gości

reklama