Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
7812
rok szkolny
2010/2011

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Tendencje w polityce edukacyjnej wobec imigrantów w wybranych krajach Unii Europejskiej (na przykładzie Francji, Szwecji oraz Polski)

Charakterystyczną cechą rozwoju ludzkości szczególnie w epoce globalizacji są masowe procesy migracyjne. Według szacunków ONZ tylko w 1993 roku ponad 18 milionów ludzi wybrało los emigranta. Uważam, że kwestia polityki edukacyjnej wobec imigrantów to temat nie tylko aktualny, ale również bardzo interesujący dla współczesnego pedagoga, szczególnie w dobie otwierania na obcokrajowców rynków pracy w coraz liczniejszych państwach. Zjawisko migracji jest spowodowane różnymi przyczynami (przeważnie ma jednak jeden kierunek - z krajów biedniejszych do bogatszych i nierzadko znacznie odmiennych kulturowo), ale skład migrantów pozostaje niezmienny - są to rodziny, w jakich w absolutnej większości przypadków są dzieci. Stają się one mimowolnymi migrantami, gdyż decyzja o zmianie miejsca pobytu jest zazwyczaj podejmowana bez ich udziału. Każde dziecko zmuszone jest przejść przez cały proces adaptacji, a szkolny system edukacji w kraju przyjmującym winien nie tylko zabezpieczyć im niezbędny poziom wykształcenia, ale również rozwiązywać problemy związane z wychowaniem dzieci, będących przedstawicielami różnych kultur.

(...)


REKLAMA

Pełna publikacja dostępna bezpośrednio ze stron serwisu:

otwórz (PDF - 107 KB)
lub prawym przyciskiem myszy: Zapisz element docelowy jako...
Do odczytu dokumentu konieczny jest np. program Adobe Reader

Beata Rusnarczyk


Zaświadczenie online



numer online: 124 gości

reklama