Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Program autorski teatralnego kółka języka angielskiego
Program teatralnego kółka języka angielskiego dla klas trzecich szkoły podstawowej.
Teatr w życiu dziecka jest bardzo ważnym czynnikiem wspomagającym rozwój, podobnie jak zabawa i lektura. Daje on dziecku możliwość kształtowania własnego bytu w takim stopniu, na jaki nie pozwala życie realne. Szeroko uaktywnia się fantazja dziecka, a także marzenia i zainteresowania. Zajęcia teatralne poszerzają i kształtują wiedzę ucznia, opierają się w dużej mierze na zabawie. Dzieci w szkole podstawowej przejawiają naturalną chęć do przyjmowania i odgrywania różnych ról. Wystarczy tylko dostrzec tę umiejętność i umiejętnie ją wykorzystać w rozwijaniu i pogłębianiu umiejętności językowych.
Krótkie scenki, obszerniejsze inscenizacje, dialogi i odgrywanie ról to techniki, które warto stosować na co dzień. Tematyka przedstawienia teatralnego niesie ze sobą ładunek przeżyć i emocji. Dzieci o wiele łatwiej zapamiętują materiał, który przeżywają, odgrywają, z którym związane są emocje. Przywołanie żywych, konkretnych sytuacji stwarza szansę do głębokiego zrozumienia i łatwiejszego przyswojenia określonych treści. Przygotowanie teatru w języku angielskim może stać się okazją do wzbogacenia wiadomości z zakresu kultury krajów anglojęzycznych.
REKLAMA
Współczesne założenia metodyki nauczania języków obcych dzieci w szkole podstawowej zalecają stosowanie technik teatralnych, wychodzących naprzeciw naturalnej tendencji dzieci do zabawy w odgrywanie ról. Szczególną ich odmianę stanowią inscenizacje, będące świetnym sposobem integracji umiejętności i wiedzy uczniów z różnych dziedzin, a nadto niosą wiele korzyści w zakresie poszerzenia ich kompetencji językowych, stanowiąc szczególną formę aktywności i ekspresji twórczej. Dzieci w ogóle lubią się "prezentować". Z jednej strony onieśmiela je trema, z drugiej jednak sprawia im radość możliwość zaprezentowania swoich umiejętności przed widownią.
Publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:
Małgorzata Pociask