Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
7849
rok szkolny
2010/2011

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Aktywność ruchowa i formy jej rozwijania w pracy z osobami głęboko upośledzonymi umysłowo

Artykuł niniejszy jest próbą przedstawienia tego, w jaki sposób realizowane są w praktyce powyższe założenia pracy rewalidacyjno-wychowawczej.
Jak wiadomo, dziecko głęboko upośledzone umysłowo ma znacznie obniżoną gotowość do spostrzegania i działania, wskutek tego dopływ bodźców zewnętrznych do mózgu jest ograniczony, a to jest przyczyną braku bodźców zmysłowych tak zwanej deprywacji zmysłowej.
Deprywacja obniża i tak bardzo niską gotowość do spostrzegania i działania. Może to doprowadzić nawet do całkowitego zaniku życia psychicznego, także u tych głęboko upośledzonych, którzy mieliby szansę uzyskania optymalnego rozwoju w granicach wyznaczonych przez stopień uszkodzenia centralnego układu nerwowego.

(...)


REKLAMA

Pełna publikacja dostępna bezpośrednio ze stron serwisu:

otwórz (PDF - 36 KB)
lub prawym przyciskiem myszy: Zapisz element docelowy jako...
Do odczytu dokumentu konieczny jest np. program Adobe Reader

Anita Woźnicka
Zespół Szkół Specjalnych
przy DPS w Matczynie


Zaświadczenie online



numer online: 65 gości

reklama

Księgarnia HELION poleca: