Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
7906
rok szkolny
2010/2011

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Dziecko zdolne w przedszkolu

Analiza i opis przypadku wychowawczego.

Niniejszy przypadek dotyczy pracy z dzieckiem zdolnym, na które zwróciłam uwagę obejmując samodzielne wychowawstwo 5-godzinnego oddziału przedszkolnego. Już w pierwszych tygodniach zauważyłam, że jedna z 5-letnich dziewczynek wykazuje duże zainteresowanie i skupienie uwagi w czasie zajęć, mimo rzadkich wypowiedzi na forum grupy. Dziewczynka zgłaszała się do odpowiedzi z ogromną nieśmiałością i wahaniem. Okazywała duży brak pewności siebie w wyniku czego zdarzało się, że rezygnowała z zabrania głosu lub mówiła, że zapomniała co chce powiedzieć. Uwzględniając te cechy charakteru dziewczynki prowadziłam z nią częste rozmowy indywidualne lub w małej grupie, a także z uwagą obserwowałam pracę, wyniki działania i zabawę dziecka. Stwierdziłam, że dziewczynka posługuje się dobrze rozwiniętą mową pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym. Formułuje długie, płynne wypowiedzi wykazując się kompetencjami stosowanymi w poznawaniu i rozumieniu siebie, i otoczenia. Żywo interesuje się książkami, a także czytaniem, pisaniem i liczeniem. Chętnie i wytrwale, wykonuje polecenia, pracując sprawnie i bezbłędnie. Prace plastyczne ujawniają rozwiniętą wyobraźnię oraz sprawność manualną. W czasie zabawy z rówieśnikami wykazuje się działaniem twórczym i wysokim rozwojem umiejętności społecznych. Bez wahania uznałam, że dziewczynka jest dzieckiem zdolnym z uwagi na wyższy od średniego stopień sprawności i działania.

(...)


Księgarnia HELION poleca:

Pełna publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:

pobierz (ZIP - 12 KB)
Program WinZip 8.0 dostępny w Pomocy

Beata Korol
Przedszkole Miejskie nr 8
w Lesznie


Zaświadczenie online



numer online: 62 gości

reklama

Księgarnia HELION poleca: