Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
8501
rok szkolny
2010/2011

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Zabawa podstawową formą aktywności dziecka

Zabawy to działanie wykonywane dla przyjemności, które na ogół sprawiają przyjemność.

W atmosferze zabawy te czynności , które poza zabawą, mogłyby być przykre, nabierają znaczenia czynności pożądanych. Obserwacja ludzi zajętych zabawą, daje dostateczne dowody na to, że nie ma połowicznego bawienia się. Dzieci bawiące się w chowanego lub w berka odgraniczają, się od świata zewnętrznego, zapominają o sprawach codziennego życia, o codziennych radościach i kłopotach.

Zabawa wiąże emocjonalnie jednostkę z czynnością, ludyczną, i wprowadza ją, w swoisty nastrój, umożliwiający przezywanie szczególnych przeżyć i wzruszeń. Można więc powiedzieć, ze zabawa to działanie zmierzające do przyjemności. Należy zaznaczyć, że skala wzruszeń zabawowych z trudem poddająca się badaniu psychologicznemu, jest bardzo rozległą i prowadzi do najwyższej radości od zachwycenia aż do smutku lub gniewu, od najradośniejszego śmiechu do gorzkiego płaczu".

Poszczególni teoretycy zabawy tłumaczyli różnie źródła osiąganej w zabawie przyjemności. Karl Groos wyodrębnił przyjemność zdobywaną, dzięki czynności, lub poczucia mocy ze zwycięstwa.


REKLAMA

(...)

Pełna publikacja dostępna bezpośrednio ze stron serwisu:

otwórz (PDF - 49 KB)
lub prawym przyciskiem myszy: Zapisz element docelowy jako...
Do odczytu dokumentu konieczny jest np. program Adobe Reader

Aleksandra Pintal
Szkoła Podstawowa nr 12
w Gorzowie Wielkopolskim


Zaświadczenie online Certyfikat publikacji



numer online: 149 gości

reklama

Księgarnia HELION poleca: