Publikacja nr
8652 |
rok szkolny
2010/2011 |
---|
| |
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Cykl zajęć zintegrowanych z językiem angielskim w klasie II w oparciu o lekturę "Zaczarowana zagroda"
Zajęcia zostały przeprowadzone w lutym 2005 roku. Trwały 4 dni i były zintegrowane z edukację językową ok.30 minut codziennie. Stanowiły one rozszerzoną wersją cyklu zajęć pt."W krainie lodu", który zgodnie z przewodnikiem metodycznym dla nauczyciela przewidziany był na 2 dni .Na rozbudowanie tematyki o Antarktydzie, której treści znacznie wykraczały poza program nauczania, skłoniły mnie wcześniej przeprowadzone rozmowy z moimi uczniami, którzy wyrazili duże zainteresowanie tą dziedziną wiedzy i chęć jej poszerzenia.
Tematyka poszczególnych dni:
1 dzień - "Powitanie z Antarktydą"
2 dzień "Zaczarowana zagroda"
3 dzień "Pingwiny i inne zwierzęta Antarktydy"
4 dzień "Zdobywamy biegun południowy".
REKLAMA
Umiejętności możliwe do zdobycia przez ucznia po przeprowadzeniu cyklu zajęć innowacyjnych pt. "W krainie lodu ":
doskonalenie umiejętności matematycznych: mnożenie i dzielenie w zakresie 100
doskonalenie umiejętności praktycznych w zakresie odczytywania wskazań termometru oraz określania 4 podstawowych kierunków świata
kształcenie umiejętności wykorzystania różnych źródeł informacji (albumy, wiadomości z tablicy tematycznej, notki encyklopedyczne, lektura pt. "Zaczarowana zagroda") w procesie zdobywania wiedzy na temat Antarktydy tj. jej krajobrazu, warunków klimatycznych, flory i fauny, funkcji stacji badawczych oraz celów pracy polarników,
zapoznanie się z bohaterami i wydarzeniami lektury A.Cz.Centkiewiczów pt. "Zaczarowana zagroda",
rozwijanie umiejętności językowych: zapamiętanie angielskich nazw wybranych zwierząt żyjących na Antarktydzie (a penguin, a seal, a whale ), kierunków świata (north, east, west, south), obiektów charakterystycznych dla krajobrazu tego kontynentu (an ocean, an iceberg, mountains, a lake, a vulcano, an oasis, a base center itd.), poznanie nowej piosenki pt. "We are explorers", zabawy ruchowej "Queen is coming", utrwalenie słownictwa z zakresu "Clothes", "Animals", "Weather", "Body", posługiwanie się w różnych sytuacjach podczas zajęciach zwrotami i wyrażeniami codziennego użytku, wykonywanie poleceń nauczyciela w języku angielskim,
rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie: wykonanie pracy plastycznej (makieta Antarktydy), rozwiązywanie różnych zadań podczas rywalizacji między zespołami w zabawie pt. "Zdobywamy biegun południowy".
Pełna publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:
Violetta Pietrzak
Zespół Szkół w Oborowie
|