Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
8743
rok szkolny
2010/2011

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Program profilaktyczno-wychowawczy "Pokonać agresję"

Dzieciom z trudem przychodzi nawiązanie i utrzymanie pozytywnych kontaktów z innymi, włączenie się do grupy, wykazywanie zrozumienia czy też konstruktywnego radzenia sobie z problemami i konfliktami. Zachodzi więc uzasadniona potrzeba podejmowania różnych działań profilaktycznych, które przyczynią się do zminimalizowania zachowań agresywnych.

Analizując sposoby przeciwdziałania zachowaniom agresywnym, należy zwrócić uwagę na zasadność i konieczność działań profilaktycznych, rozumianych jako oddziaływanie wychowawcze, mające na celu wyposażenie uczniów w konkretne umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów, samopoznania i szeroko rozumianej kontroli emocjonalnej.


REKLAMA

Zawarte w programie ćwiczenia uwzględniają indywidualne możliwości i potrzeby dzieci, przyczyniają się do ich wszechstronnego rozwoju. Podczas ich realizacji dzieci uczą się budowania pozytywnych relacji z innymi osobami, rozwijają swoją inteligencję emocjonalną, wyobraźnię, myślenie. Ponadto kształtują w sobie zdolność rozpoznawania uczuć i radzenia sobie z przejawami negatywnych emocji.

Ponieważ agresji nie jesteśmy w stanie zatrzymać, trzeba ją ukierunkować tak, aby znalazła bezpieczne ujście, bo radzenie sobie z agresją to umiejętność radzenia sobie z emocjami. Ideą przewodnią tego programu jest więc podnoszenie u dzieci poziomu umiejętności społecznych i emocjonalnych.

Proponowany program profilaktyczno-wychowawczy "Pokonać agresję" przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (klasy I-III szkoły podstawowej).

Publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:

pobierz (ZIP - 99 KB)
Program WinZip 8.0 dostępny w Pomocy

Bożena Kuc


Zaświadczenie online



numer online: 152 gości

reklama

Księgarnia HELION poleca: