Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne
Ocena rozwoju dziecka wstępującego do szkoły
Wstępna ocena rozwoju i możliwości dziecka wstępującego do szkoły dostarcza informacji o indywidualnych możliwościach i poziomie rozwoju fizycznego, społeczno-emocjonalnego, poznawczo-motorycznego.
Ocenę przeprowadziłam we wrześniu, w klasie I. Jest ona postawą do pracy, która ma zapewnić każdemu dziecku maksymalny rozwój i przyczynić się do lepszego funkcjonowania klasy.
REKLAMA
W jakim celu sporządziłam wstępną diagnozę rozwoju ucznia? Na pewno nie po to by sprawdzić czego nauczyły się dzieci w przedszkolu, bo to niczego nie zmieni. Diagnoza wstępna stanowi punkt wyjścia do realizacji programu i punkt odniesienia do postępów rozwoju ucznia. Kiedy znamy wyjściowy stan możemy lepiej ocenić postępy ucznia, wysiłek, zrozumieć jego uzdolnienia bądź trudności, możemy nawiązać z dzieckiem głębszą więź emocjonalną.
Ostatecznym celem diagnozy jest opracowanie wskazań edukacyjnych, które mają stymulować, wspierać i wspomagać rozwój możliwości dziecka.
Wstępna diagnoza jest punktem wyjścia moich osiągnięć.
(...)
Pełna publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:
Ewa Knyspel