Czym są filmy korporacyjne – co warto o nich wiedzieć?

Strona głównaPoradnikiCzym są filmy korporacyjne – co warto o nich wiedzieć?

Materiały video stały się w ostatnim czasie jednym z typów contentu, który potrafi przynieść najwięcej korzyści dla właścicieli biznesu. Jeśli tylko zadbają wcześniej o dopracowanie treści pod względem przekazu dobranego do grupy odbiorców. Szczególnym przykładem tego typu produkcji marketingowych są filmy korporacyjne, na których chcielibyśmy się dziś skupić. Co kryje się pod pojęciem filmów korporacyjnych? Jakie są ich rodzaje? Co zrobić, by były rzeczywiście skuteczne? Więcej na ten temat przeczytacie poniżej.

Artykuł sponsorowany

Film korporacyjny – co to takiego?

Czym w ogóle są filmy korporacyjne? Pod tym mianem kryje się rodzaj materiałów reklamowych, których zadaniem nie jest jednak wyłącznie promowanie konkretnych produktów czy usług. To narzędzie o znacznie szerszym zasięgu, prowadzące do zaprezentowania możliwości danej firmy, jej celów i strategii rozwojowych, zapatrywań na istotne zagadnienia społeczne. Służą zatem do pokazywania przedsiębiorstwa w jak najlepszym świetle u różnych grup odbiorców, dla których przygotowuje się dedykowane treści.

Rodzaje filmów korporacyjnych -na co można się zdecydować?

Film korporacyjny musi być odpowiednio przygotowany, aby pomagał osiągać ściśle określone cele. W zależności od potrzeb opracowuje się nieco inne formy materiałów, przy których mogą pomóc doświadczeni specjaliści, jak choćby agencja filmowa CreativeStudio.

Wyróżnia się trzy główne typy filmów korporacyjnych, do których zalicza się:

  • filmy promujące,
  • filmy wizerunkowe,
  • filmy rekrutacyjne (employer branding).

Filmy promujące skupiają się oczywiście na kwestii jak najpełniejszego prezentowania usług, projektu czy związanych z nimi wydarzeń. Nie są to jednak uniwersalne materiały marketingowe, a takie, które kieruje się do odbiorców już będących klientami danego przedsiębiorstwa, by mogli być na bieżąco z tym, co dzieje się w firmie. Pomaga to w budowaniu relacji i zaufania oraz zwiększa rozpoznawalność marki.

Materiały wizerunkowe to rodzaj filmowej wizytówki. Pokazują wartości wyznawane przez daną markę, jej cele i strategię działania. Nie skupiają się na konkretnych produktach, a na istocie firmy i tym, jak chce być ona postrzegana przez potencjalnych klientów.

Filmy rekrutacyjne są kierowane do nieco innych odbiorców, co oczywiście wpływa na formę przekazu. W tym przypadku przygotowuje się bowiem informacje dla potencjalnych pracowników, którzy mogą szukać nowego miejsca pracy. Video ma zatem pokazywać najważniejsze korzyści dla osób zatrudnionych – dlaczego warto dołączyć do danego zespołu.

Dlaczego warto stosować filmy korporacyjne?

Filmy korporacyjne coraz chętniej wykorzystuje się w promocji wielu marek. Dlaczego? Przede wszystkim pozwalają na zbudowanie więzi emocjonalnej z klientami, potencjalnymi klientami i pracownikami, zwiększając zaufanie społeczne. Dzięki nim poprawia się świadomość marki oraz jej odbiór w ściśle określonej grupie odbiorców. To sposób na pokazanie przedsiębiorstwa z jak najlepszej strony – jako twórcy wysokiej jakości profesjonalnych produktów lub usług, dobrego pracodawcy i przyjaznego środowiska do działania.

Czym powinien wyróżniać się dobry film korporacyjny?

Przy tworzeniu filmów korporacyjnych kluczową kwestią jest profesjonalizm w każdym elemencie, by móc jak najlepiej pokazać się odbiorcom. Dlatego zazwyczaj korzysta się z pomocy doświadczonych specjalistów, mających odpowiedni sprzęt i know-how.

Jak stworzyć angażujący film korporacyjny? Należy zacząć od precyzyjnego określenia celu i grupy docelowej dla danej produkcji – przygotowywanie ogólnych materiałów, zazwyczaj mija się z celem.

Dobrym film powinien być krótki, zwięzły i przyciągać uwagę już od pierwszych sekund. Szczególnie ważne jest angażujący wstęp oraz ciekawe podsumowanie. Trzeba oczywiście zadbać o warstwę techniczną – niezbędna jest wysoka jakość nagrania, dobra gra aktorska, dopasowana muzyka, animacje i efekty specjalne, a także profesjonalnie zrealizowana postprodukcja.

Skuteczny sposób na zdobywanie klientów i pracowników – filmy korporacyjne dla biznesu

Wykorzystanie dobrych filmów promocyjnych w biznesie przynosi wiele korzyści. Warto zainwestować w ich przygotowanie. Choć może się to wydawać sporym wydatkiem, potrafi jednak zaprocentować w przyszłości – podnosząc rozpoznawalność marki, budując zainteresowanie firmą oraz zwiększając zaangażowanie klientów. A na tym przecież zależy każdemu właścicielowi biznesu, który pragnie prześcignąć konkurentów ze swojej branży.

Podobne artykuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj