Franczyza szkoły językowej: czy warto?

Strona głównaPoradnikiFranczyza szkoły językowej: czy warto?

Czy warto zdecydować się na franczyzę szkoły języka angielskiego? Zdecydowanie tak! Jest to rozwiązanie coraz popularniejsze w branży szkół językowych, głównie ze względu na korzyści, które z niego płyną: wsparcie centrali, dostęp do projektów materiałów marketingowych czy rozwiązań IT, szkolenia metodyczne dla lektorów, a nawet prowadzenie części działań marketingowych przez centralę. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy!

Artykuł sponsorowany

Franczyza edukacyjna: co to?

Czym jest franczyza edukacyjna? To model, w którym prowadzisz własną szkołę językową pod szyldem dużej, znanej marki. Franczyza to relacja partnerska – Ty spełniasz określone obowiązki wynikające z umowy franczyzowej, a franczyzodawca zapewnia Ci wsparcie potrzebne do osiągnięcia lepszych wyników.

Franczyzy dzielą się na twarde i miękkie w zależności od poziomu swobody, jaki otrzymujesz jako franczyzobiorca. W przypadku własnej szkoły języka angielskiego zazwyczaj spotkasz się z franczyzami miękkimi.

Franczyza a szkoła językowa: plusy i minusy

Po tym krótkim wstępie pora przejść do sedna, czyli omówić plusy i minusy franczyzy szkoły językowej pod szyldem znanej sieci.

Plusy franczyzy edukacyjnej

  • Rozpoznawalność – działając pod szyldem znanej marki, łatwiej Ci będzie przyciągnąć klientów.
  • Pomoc marketingowa – centrala zapewni Ci gotowe projekty materiałów marketingowych, a niektórych przypadkach, np. SEO czy reklamy w Internecie.
  • Szkolenia – w ramach franczyzy edukacyjnej możesz brać udział w szkoleniach organizowanych przez centralę – zarówno tych dla franczyzobiorców, jak i dla lektorów.
  • Gotowy program i materiały edukacyjne – współpraca ze znaną siecią szkół językowych zapewnia Ci dostęp do sprawdzonych metod i autorskich materiałów, dzięki którym poprowadzisz jakościowe zajęcia.
  • Rozwiązania IT – e-dziennik, platformy edukacyjne i wiele innych – takie rozwiązania IT są często stosunkowo drogie, jeżeli chcesz wykupić licencję dla Twojej firmy, jednak w przypadku franczyzy edukacyjnej otrzymasz do nich dostęp.
  • Kultura organizacyjna – zbudowanie własnej kultury organizacyjnej jest jednym z pierwszych dużych wyzwań gdy zakładasz własną szkołę języka angielskiego. Jednak, współpracując z większą siecią, nie musisz się tym martwić – wszystko jest już opracowane.

Minusy franczyzy edukacyjnej

  • Ograniczona swoboda – niektóre aspekty prowadzenia Twojej szkoły językowej (np. lokal) mogą być narzucone przez umowę franczyzową.
  • Dzielenie się zyskami – prowadząc franczyzę, oddajesz część zysków franczyzodawcy. Chociaż samo w sobie to jest minusem, pamiętaj, że w ten sposób przyciągasz też więcej uczniów, więc często nawet po uiszczeniu opłaty franczyzowej Twoje zarobki będą wyższe, niż w przypadku prowadzenia szkoły samodzielnie.

Wybór odpowiedniej franczyzy do prowadzenia własnej szkoły językowej

Podejmując decyzję o tym, czy wybrać franczyzę edukacyjną, czy samodzielny biznes, kluczowym aspektem jest sam franczyzodawca. Duże sieci szkół językowych oferują różne warunki, od opłat po wymagania dotyczące prowadzenia szkoły, tudzież warto zwrócić uwagę na dostępne opcje.

Idealnym przykładem w tym wypadku są kwestie lokalowe. Część sieci może wymagać od Ciebie posiadania własnego lokalu, podczas gdy inne zgodzą się na prowadzenie zajęć, np. w salach lokalnej szkoły podstawowej.

Podobnie może być w kwestii opłat – w zależności od sieci szkół językowych, opłaty wstępne mogą wynosić od… 0 do 30 tysięcy złotych. To samo tyczy się procentu z zysków czy innych stałych opłat (np. za licencję). Warto więc dokładnie przestudiować warunki oferowane przez daną markę.

Czy warto założyć szkołę językową pod franczyzą?

Odpowiadając na pytanie zadane w tytule: tak, warto! Franczyza szkoły językowej ma mnóstwo plusów, dzięki którym szybko rozkręcisz swój biznes. Musisz jednak pamiętać, że franczyza franczyzie nierówna – w przypadku niektórych sieci, prowadzenie samodzielnej szkoły językowej może być lepszym pomysłem. Jednak, jeśli znajdziesz dobrą ofertę franczyzową – taką z nieobciążającą opłatą wstępną, niewygórowanymi wymaganiami lokalowymi oraz rozsądną opłatą franczyzową, to warto się na nią zdecydować!

Podobne artykuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj