Od motywacji do realizacji. Klucze do sukcesu w zarządzaniu projektami.

Strona głównaPoradnikiOd motywacji do realizacji. Klucze do sukcesu w zarządzaniu projektami.

Kiedy myślimy o zarządzaniu projektami, szczególnie bardziej skomplikowanymi, prawdopodobnie przychodzi nam do głowy wiele obaw dotyczących wymagań, którym trzeba będzie sprostać, aby osiągnąć sukces. Aby do tego sukcesu jak najbardziej się zbliżyć, należy zaplanować, wyznaczyć cele i w pełni wykorzystać grupy robocze, których do ich realizacji będziemy potrzebować.

Artykuł sponsorowany

Piramida Maslowa

Motywacja jest istotnym aspektem zarządzania projektami. Jej obecność, lub brak, będzie wpływała bezpośrednio na ich realizację. Żeby osiągnąć sukces, trzeba zbudować doskonałe zarządzanie projektami. Jak to osiągnąć? Czy są konkretne klucze do sukcesu?

Piramida Maslowa jest uważana za owocny klucz do sukcesu w zarządzaniu projektami. Według tej teorii skupienie się na zaspokajaniu najważniejszych potrzeb, poczynając od tych nadrzędnych, a następnie średnio cenionych potrzeb, prowadzących w końcu do wszystkich lub większości pozostałych potrzeb danej osoby, doprowadzi nas do sukcesu. Ta metoda może być również wykorzystywana w zarządzaniu projektami dla grupy ludzi, którzy współpracują w celu osiągnięcia określonego celu.

Więcej o Piramidzie Maslowa znajdziesz na: https://leadership-center.pl/blog/piramida-maslowa/

Koncentrowanie się na jakości

Jedno z podstawowych założeń, na których powinno opierać się zarządzanie projektami, to koncentrowanie się na jakości. W ten sposób można zagwarantować, że wszystkie etapy projektu będą wykonane dokładnie i terminowo, bez względu na ich skomplikowanie. Stały nadzór i ocena jakości powinny być ważnymi narzędziami, które zapewnią skuteczne i bezpieczne zarządzanie projektem. Aby to osiągnąć, menedżer musi trzymać się określonych norm, aby stale monitorować jakość wykonania projektu.

Dzielenie się wiedzą

Zarządzanie projektami to również praca zespołowa, w której wszystkie osoby biorące udział w projekcie wnoszą swoje doświadczenie i wiedzę. Dzielenie się wiedzą — dotyczącą planowania, wykonywania i wdrażania — to ważny element skutecznego zarządzania projektami. Według teorii uczenia się procesu, jak sama nazwa wskazuje, można przekazywać wiedzę na temat wszystkich dziedzin związanych z zarządzaniem projektami, aby wszystkie osoby biorące udział w projekcie miały stosowne doświadczenie i wiedzę, aby osiągnąć oczekiwany efekt.

Planowanie jest istotą zarządzania projektami

Planowanie to nie tylko pomoc w tworzeniu harmonogramu, ale również ustalanie priorytetów, usprawnianie procesów, dystrybucja zadań i śledzenie postępów w celu sprawdzenia, czy wszystko pójdzie zgodnie z planem. Innymi słowy, menedżer musi zaplanować wszystkie aspekty projektu w celu osiągnięcia wymaganych wyników, bez względu na to, czy jest to projekt dotyczący tworzenia oprogramowania, czy budowy domu. Niedoceniane znaczenie planowania jest często przyczyną ogólnego braku sukcesu w projektach.

Motywacja, koncentracja na jakości, dzielenie się wiedzą i planowanie są kluczowymi elementami skutecznego zarządzania projektami. Te same zasady dotyczą również protokołu Piramidy Maslowa, który twierdzi, że sukces w zarządzaniu projektami można osiągnąć, spełniając najważniejsze i średnio cenione potrzeby. Pomimo że wymienione czynniki są różne, wszystkie stanowią wspólny mianownik dla sukcesu w zarządzaniu projektami. Poprzez przestrzeganie powyższych reguł, można uzyskać najlepsze wyniki.

Podobne artykuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj