Publikacje edukacyjne
strona główna  archiwum  dziedziny  nowości  zasady  szukaj  pomoc  poczta  redakcja 
               

 

Publikacja nr
12825
rok szkolny
2017/2018

 
Archiwum publikacji
w serwisie Publikacje edukacyjne

Opis i analiza funkcjonowania emocjonalno-społecznego dziecka z Zespołem Aspergera na podstawie jego prac plastycznych

Dzieci, w przeciwieństwie do dorosłych, nie potrafią wyrazić słowami wszystkich swoich myśli i emocji. Kodują je jednak w swoich rysunkach. Dziecięce prace mogą stać się prawdziwą kopalnią informacji!
Dzieci z Zespołem Aspergera przejawiają objawy zaburzeń w kilku zasadniczych sferach: kontaktów społecznych, komunikacji, zachowań; to znacznie utrudnia im wyrażanie siebie i funkcjonowanie w społeczeństwie. Rysunek, działanie plastyczne stają się tu dobrą formą rozpoznawania emocji dziecka, jak również terapią dla niego.


REKLAMA

Jako nauczyciel i pasjonat plastyki od dawna dostrzegam, że wszystkie kwestie, które niepokoją umysł dziecka można zobaczyć w jego spontanicznie tworzonych rysunkach.
W niniejszym studium przypadku chciałabym zająć się spontanicznym rysunkiem dziecka z Zespołem Aspergera, dającym obraz jego funkcjonowania na płaszczyźnie emocjonalnej i społecznej. Nie roszczę sobie prawa do stawiania diagnoz z "czytania" dziecięcych rysunków, jakkolwiek jest to dobre narzędzie wykorzystywane przez psychologów i terapeutów w pracy z dziećmi, pozwalające rozpoznać ich skomplikowane, czasami zaburzone funkcjonowanie.

Publikacja do pobrania bezpośrednio ze stron serwisu:

pobierz (ZIP)
Program do kompresji dostępny w Pomocy

Wioletta Cepowska


Zaświadczenie online



numer online: 150 gości

reklama

Księgarnia HELION poleca: